- APLIKACJA AU-PAIR -

KROK PO KROKU (Prowork)


1. Zgłoszenie przez stronę internetową agencji
2. Telefon z biura 
    Krótka rozmowa w celu potwierdzenia danych i doświadczenia
3. Podpisanie umowy i wniesienie opłaty
    W moim przypadku pierwsza rata wyniosła 190 zł. Umowę wysyłamy pocztą. Wiadomo, że zajmuje to ok. 2 dni. Warto nie czekać w tym czasie bezczynnie, tylko robić/wybierać zdjęcia, montować filmik, uprzedzać byłych pracodawców, ciotki czy sąsiadki, że będą nam potrzebne do wypełnienia referencji oraz załatwienie innych dokumentów, o których mowa dalej.
4. Otrzymanie sterty (całe szczęście tylko na pierwszy rzut oka) papierków do wypełnienia:
- referencje -muszą być minimum 2, minimum 200 godzin, od osób niespokrewnionych. Jeśli mamy załatwione referencje o których wcześniej możemy mieć dodatkowo te od rodziny. Ja miałam referencje od 3 byłych byłych pracodawców i dodatkowo od mojej siostry- świeżo upieczonej mamy. Wiem, że niektóre dziewczyny (a może i większość) mają referencje na lewo. Szczęśliwie tego robić nie musiałam. Uprzedzam jednak, że agencja dzwoni do osób wypisujących i sprawdza poprawność.
- opinia o nas -referencje od osoby niespokrewnionej, która zna nas dłuższy czas (oczywiście nie przyjaciółka. Mamy tu na myśli sąsiada, nauczyciela, wykładowce). Jest to opinia o naszym charakterze, dlaczego nas polecają, czy damy sobie radę oraz informacje podstawowe- jak długo i skąd się znamy.
- zaświadczenie medyczne (2 str do wypełnienia przez nas, 1 str przez lekarza. Krótka notatka o nas, pytanie czy nie jesteśmy chore psychicznie, numer awaryjnego kontaktu do kogoś w Pl, przebyte choroby, szczepienia itp)
- umowa z agencją amerykańską (w moim przypadku InterExchange) w języku Angielskim i po Polsku (przeczytać, data, podpis. Nic więcej.)
5. Załatwianie dokumentów
bardzo polecam zrobić to już na etapie podpisywania umowy. Kiedy umowa idzie pocztą nie siedź, czekając na wiadomość z biura czy już może im doszło Nachodzić się troszkę trzeba a szkoda marnować na to czas potem, kiedy formalnie wg umowy mamy 2 tygodnie na załatwienie wszystkiego. A do załatwienia mamy:
- zaświadczenie o niekaralności wydawane od ręki, zależne tylko od kolejki, w której dane nam będzie czekać. Idziemy do sądu, na miejscu wypełniamy formularz, idziemy do kasy, kupujemy znaczek za 30 zł i stajemy w kolejce. Pani przybija nam pieczątkę i już, jeden dokument z głowy. Oczywiście w przypadku os. niekaranych.
- międzynarodowe prawo jazdy -idziemy do naszego Urzędu Miasta Biuro Prawa Jazdy i Rejestracji Pojazdów. Bierzemy ze sobą 35 zł, prawdo jazdy, dowód osobisty, zrobione wcześniej zdjęcia. Kolejka, okienko kasy, kolejka, wniosek. Potem tydzień oczekiwania na nowe prawo jazdy, które jest papierowe i mało przypomina dokument ważny na całym świecie. 
- paszport co i jak dokładnie, tutaj nie wytłumaczę, bo ja miałam aktualny. Koszt z tego co pamiętam 70 zł + zdjęcia, oczekiwanie koło trzech tygodni.
- pierwsza strona ukończenia szkoły średniej (kopia)
6. Strona 'artystyczna' naszej aplikacji
- zdjęcia - na stronie agencji musi być ich minimum 20. Z dziećmi, z rodziną, przyjaciółmi, zwierzętami, same. Mają być ładne, jasne, musimy być bardzo dobrze widoczne, łatwe do rozpoznania, uśmiechnięte w pięknym otoczeniu. Oczywistym jest chyba, że nie z imprez, w makijażu mocnym, wieczorowym, ani z plaży półnagie. 
- video - tutaj chyba warto zrobić coś ekstra. Nie wiem jak bardzo rodziny na to patrzą, ale ja bym zobaczyła filmik w pierwszej kolejności. Uważam, że są to pierwsze 3 minuty (lub więcej), w których rodzina widzi nas jako człowieka, potencjalnego członka rodziny/opiekunkę i jest to jedyne miejsce, gdzie możemy wyrazić siebie w pełni.  Im ciekawszy, bardziej dynamiczny, tym lepszy- wiadomo. Łatwo oczywiście powiedzieć, trudniej zmontować a najtrudniej uzyskać oczekiwany efekt.
- list - chyba najnudniejsza sprawa, opisujemy siebie, rodzinę, doświadczenie.
7. Rozmowa z przedstawicielem z biura - Interview
o przebiegu relacji osobny post
8. Wysłanie dokumentów, sprawdzenie poprawności przez agencję i 'puszczenie' jej dalej
9. Uzupełnienie wszystkiego na profilu i uzyskanie informacji: 'Program Status: Ready to Match'
(9a. Dodanie zdjęć, zmiany na profilu)
10. Oczekiwanie na perfect match
11. Ogłoszenie PM, oczekiwanie na dokumenty z USA
12. Umówienie się na spotkanie wizowe, załatwienie wizy (klik)
13. Pakowanie, pożegnanie
No i tu też bardzo ważne, żeby do bagażu podręcznego zapakować się tylko na szkolenie. Trzeba pamiętać o tym, że nasz bagaż może nie dolecieć z nami, bo mogą zmienić jego bieg przy przesiadce. Druga sprawa jest taka, że jest to wygodne. Nie musicie grzebać w tysiącu miejsc, tylko rozkopujecie jedno. No a po 3 nieraz jest to wymagane przez agencję, gdyż bagaż główny nie jest wam wydawany. Ponoć, nie wiem, ja swój miałam normalnie ze sobą w pokoju.
14. Lot (klik)